Колінвали і вкладиші двигуна
Колінчастий вал – це невід'ємна частина всіх двигунів сільгосп машин. Основні елементи колінчастого вала
- Корінна шийка — опора вала, що лежить в корінному підшипнику, розміщеному в картері двигуна.
- Шатунная шийка — опора, за допомогою якої вал зв'язується з шатунами (для змащення шатунних підшипників є масляні канали).
- Щоки — пов'язують корінні і шатунні шийки.
- Передня вихідна частина валу (носок) — частина валу на якій кріпиться зубчасте колесо або шків відбору потужності для приводу газорозподільного механізму (ГРМ) і різних допоміжних вузлів, систем і агрегатів.
- Задня вихідна частина валу (хвостовик) — частина вала з'єднується з маховиком або масивної шестірнею відбору основної частини потужності.
- Противаги — забезпечують розвантаження корінних підшипників від відцентрових сил інерції першого порядку неврівноважених мас кривошипа і нижній частині шатуна.
- Колінвал СМД-18/22 Келенчастий вал СМД 18/22 ДТ-75 (20-04С9) Вал коленчатый СМД-186 913 ₴В наявності
Механічна обробка колінчатих валів
Складність конструктивної форми колінчастого валу, його недостатня жорсткість, високі вимоги до точності оброблюваних поверхонь викликають особливі вимоги до вибору методів базування, закріплення та обробки вала, а також послідовності, поєднання операцій і вибору обладнання. Основними базами колінчастого вала є опорні поверхні корінних шийок. Однак далеко не на всіх операціях обробки можна використовувати їх в якості технологічних. Тому в деяких випадках технологічними базами вибирають поверхні центрових отворів. У зв'язку з порівняно невеликою жорсткістю вала на ряді операцій при обробці його у центрах в якості додаткових технологічних баз використовують зовнішні поверхні попередньо оброблених шийок.
При обробці шатунних шийок, які відповідно до вимог технічних умов повинні мати необхідну кутову координацію, опорної технологічної базою є спеціально фрезеровані майданчика на щоках[1].
Створення двигуна внутрішнього згоряння стало можливим завдяки винаходам аль-Джазарі в XII столітті. Саме він придумав колінчастий вал і запустив обертання за допомогою стрижнів і циліндрів. І він був першим, хто вмонтував це в машину.